Einduitslag 2016

Dinsdag, 31 januari 2017

Tijdens de jaarvergadering werd traditioneel de einduitslag van het afgelopen seizoen bekend gemaakt en werden bijbehorende prijzen uitgereikt.

De eerste wedstrijd van het jaar, voorafgaande aan de competitie, is de snertwedstrijd. Tijdens deze wedstrijd wordt er onder het genot van een beker warme erwtensoep een start gemaakt met het nieuwe visseizoen.
De snertwedstrijd telde in 2016 negen deelnemers, en werd met overmacht gewonnen door Willie de Kleijn. Met 28 vissen stootte hij Wiel ten Haaf, de winnaar van vorig jaar, van de troon; Wiel wist deze keer helaas slechts 1 vis te vangen.

De einduitslag van competitie 2016 zag er voor de eerste 3 plekken exact hetzelfde uit als vorig jaar. Winnaar over de acht geviste wedstrijden was opnieuw Willie de Kleijn, gevolgd door Rob Poels en als derde Harrie van Tienen.

De einduitslag van 2016 ziet er als volgt uit:

Plaats
 14
 Rudy van der Heijden
 6

In totaal werden gedurende de acht competitiewedstrijden 652 vissen gevangen, een gemiddelde van 81,5 per wedstrijd ofwel 7,7 vissen per deelnemer per wedstrijd. Dat is beter dan de resultaten van 2015, toen er 528 vissen gevangen werden: gemiddeld 66 per wedstrijd of 6,1 per deelnemer per wedstrijd.