Voorjaarsonderhoud

Zaterdag, 25 maart 2017

Vandaag is door leden van 't Hengeltje onderhoud gepleegd rondom de vijvers.

Behalve de gebruikelijke schoonmaak en het verwijderen van zwerfvuil hebben de leden ervoor gezorgd dat het nog aangenamer vertoeven is aan het water.

Zo zijn bij Hengeltje 1 drie bankjes rond de vijver geplaatst; te gebruiken tijdens het vissen, als toeschouwer tijdens een van onze competitiewedstrijden, of gewoon om even uit te rusten en te genieten van de natuur.
Ook bij Hengeltje 2 is zo'n bankje geplaatst.

Om de toegang naar Hengeltje 3 te vergemakkelijken zijn in de wei richting de vijver twee zogenaamde valhekken geplaatst. Deze staan enigszins schuin, zodat het hek automatisch achter je dichtvalt en het eventueel aanwezige vee niet kan ontsnappen. Op deze manier wordt het wat comfortabeler om de vijver te bereiken, zonder met bepakking over de prikkeldraad te moeten klimmen. Tevens voorkomen we hiermee dat er schade aan de afrastering van de wei ontstaat.

Mooie verbeteringen dus weer dit jaar waar we als sportvissers veel plezier aan kunnen beleven.