Vergunningen

Prijzen vergunningen en lidmaatschap per 1 januari 2021:

Sinds 1 januari 2007 is de sportvisakte en grote vergunning vervangen door de Vispas. Deze kan niet via het postkantoor worden aangevraagd. Om in het bezit te komen van een grote vispas moet men eerst lid worden van een hengelsportvereniging. De hengelsportvereniging vraagt vervolgens de vispas voor de visser aan.

Omschrijving Prijs
Ledenvergunning nieuwe leden
(inclusief eenmalig € 5,00 inschrijfgeld)
Ledenvergunning bestaande leden
Jeugdvispas (t/m 13 jaar)
Weekvergunning
1-maand vergunning
2-maandvergunning
 Half jaar vergunning
Jaarvergunning senioren
Jaarvergunning jeugd t/m 13 jaar
 Fam./ groeps visdag

LET OP:
vispas is verplicht bij vergunning van 2 maanden of meer!

Onder jeugdvissers wordt verstaan jongeren die op 1 januari 13 jaar of jonger zijn. Zij hebben voor de jeugdvergunningen géén vispas nodig, wanneer men niet op roofvis en niet met twee hengels vist. Indien men toch met twee hengels en/of op roofvis wil vissen, is een jeugdvispas nodig.
Jongeren die op 1 januari 14 jaar of ouder zijn vallen in de categorie sportvissers.

Voor de week-, 2 maanden-  en jaarvergunning hoeft men geen lid van H.S.V.'t Hengeltje te zijn, maar in sommige gevallen moet men wel in bezit zijn van een geldige vispas. De aanvrager mag voor een bepaalde periode van het visseizoen gebruik maken van de viswateren.

Bij een ledenvergunning is men voor een heel visseizoen lid, en krijgt men een vispas. Met het lidmaatschap mag men deelnemen aan wedstrijden van H.S.V.' t Hengeltje, mag men het hele seizoen gebruik maken van de viswateren en krijgt men een uitnodiging voor het bijwonen van de jaarvergadering.

Lidmaatschap beëindigen.

Het beëindigen van uw lidmaatschap dient te gebeuren vóór 1 oktober. Dit omdat Sportvisserij Nederland medio oktober begint met het voorbereiden van de (jeugd) VISpassen van het daarop volgende jaar. Zegt u te laat op, dan is dat proces niet meer terug te draaien en zijn de kosten voor de VISpassen al gemaakt. Voor opzeggingen ná 1 oktober wordt €10,00 in rekening gebracht.

Daarom..... zeg uw lidmaatschap tijdig op!

Voor vergunningen of meer informatie hierover kunt u terecht bij onze secretaris:

Jo Hendriks
Hogenakker 24