Voorschriften

Voor het vissen in de wateren welke worden beheerd door HSV 't Hengeltje gelden de volgende voorschriften:

1. Vissen toegestaan uitsluitend voor leden H.S.V. ’t Hengeltje.
  2. Het is verboden karpers in uw bezit te hebben. Gevangen karper dient direct terug gezet te worden.
  3. Men is gehouden vervuiling van water en oevers, alsmede beschadiging van laatste, te voorkomen en dient zich te onthouden van alle handelingen, welke zouden kunnen leiden tot het verstoren van flora en fauna. U dient het afval mee te nemen of in de daarvoor bestemde afvalbak te deponeren. Alle kosten voorkomende uit het herstel van geconstateerde en door de vergunninghouder veroorzaakte beschadigingen kunnen op hem of haar worden verhaald.
  4. Men dient er voor te zorgen dat beschadigingen aan vis zoveel mogelijk voorkomen wordt.
  5. Eenieder is verantwoordelijk voor een goed schepnet, een goed leefnet en/of onthaakmat.
  6. De vergunninghouder dient in het bezit te zijn van een geldige vispas.
  7. Alle aanwijzingen gedaan vanwege de hengelsportvereniging dienen stipt en onverwijld te worden opgevolgd.
  8. Vergunning en vispas dienen op eerste vordering ter inzage worden gegeven aan de met controle belaste ambtenaren, alsmede aan personen, die door het bestuur van de hengelsportvereniging voor het uitoefenen van controle zijn aangewezen en zich zodanig legitimeren (Rode lidmaatschapskaart en controleurskaart).
  9. Deze voorschriften zijn deel van de vergunning en bij overtreden hiervan wordt men geacht te vissen zonder vergunning.
  10. Het bezit van de vergunning geldt als bewijs dat de vergunninghouder kennis heeft genomen van de voor het gebruik gestelde voorschriften.
  11. Nachtvissen verboden.
  12. Het is niet toegestaan gevangen vis mee te nemen.