Vrijwilligers aktief tijdens NLdoet

Zondag, 11 maart 2018

Op zaterdag 10 maart werd door leden van HSV 't Hengeltje de handen uit de mouwen gestoken in het kader van NLdoet.

De hele tot in de middag zijn de vrijwilligers bezig geweest met het opknappen van de oevers van Hengeltje 1. De zware storm van januari had ook rondom Hengetje 1 zijn sporen nagelaten, en dus werden omgevallen bomen en afgebroken takken kortgezaagd en opgeruimd. Tevens werd een nieuw bankje geplaatst, en werd de vissteiger voorzien van een nieuwe reling.

Een week eerder is onder aanvoering van het bestuur een constructie met dennenbomen geplaatst die moet voorkomen dat aalscholvers de vijver leegvissen. Toen de vijver dichtgevroren was is op het ijs de constructie gemaakt, waarna de natuur de dagen erna zijn werkt deed en de dennenbomen letterlijk door het ijs zakten. De vissen hebben hiermee een extra schuilplek gekregen tegen de aalscholvers.

Voor 24 maart staat opnieuw een onderhoudsdag gepland: vanaf 09.30 wordt de omgeving rondom Hengeltje 2 en 3 schoongemaakt. Uiteraard kunnen we ook hier elke hulp gebruiken.